Oι πίνακες τραγουδούν
11 και πάνω
Yλικά
Ηχητικά αντικείμενα, Μουσικά όργανα, προτζέκτορας
Χρόνος Υλοποίησης
όλο το πρότζεκτ διήρκησε τρεις μήνες
Τα εικαστικά ως αφορμή για τη Μουσική πράξη
Καλλιτεχνικός Στόχος
Η δημιουργία ηχητικών έργων μέσα από μία ομαδική εφευρετική διαδικασία ενεργητκής ακρόασης και σύνθεσης
Παιδαγωγικοί Στόχοι
καλλιέργεια ενεργητικής ακοής, ανάπτυξη πρωτοβουλίας, εργασία σε ομάδες, ανάπτυξη καλλιτεχνικής αυτοπεποίθησης, αντιμετώπιση του φόβου της έκθεσης, ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων
Περιγραφή διαδικασίας
Μάθημα 1ο
Αυτοσχεδιασμόςως πρακτική σύνθεσης στη σχολική πράξη
ελεύθερος αυτοσχεδιασμός
αυτοσχεδιασμός με πλαίσιο
όπου πλαίσιο ήταν οι εκάστοτε ζωγραφικοί πίνακες και το βίντεο.
- παρατήρηση και εξερεύνηση των στοιχείων της μουσικής που αναγνωρίζουμε όταν ακούμε ένα μουσικό έργο και χρησιμοποιούμε όταν συνθέτουμε
- συζήτηση σχετικά με την αντιστοιχία που έχουν τα στοιχεία αυτά της μουσικής με τα εικαστικά
- πειραματισμός σε ομάδες με κάποια από τα στοιχεία
Μάθημα 2ο
- Ιμπρεσιονισμός-μετα-
ιμπρεσιονισμός: συζήτηση σχετικά με την απόδοση της εντύπωσης στη
ζωγραφική, Βλέπουμε πίνακες
α) φυσικό
ηχοτοπίο-το ηχητικό περιβάλλον που υπάρχει
β) φανταστικό ηχοτοπίο-η σύνθεση ηχητικού έργου
με αφορμή ένα ηχητικό περιβάλλον γύρω μας
παραδείγματα από ηχογραφημένα ηχοτοπία:
Φυσικο...
Μάθημα 3ο και 4ο
Επιλέγουμε ιμπρεσιονιστικούς πίνακες και συνθέτουμε ηχοτοπίααναλυτικότερα στην ανάρτηση σχετικά με τη σύνθεση ηχοτοπίων
http://thisisnotaclassroom.blogspot.gr/2017/06/blog-post_45.html
Μάθημα 5ο και 6ο
- Η περίπτωση του Miro: H εικόνα δεν περιγράφει μία εντύπωση ή μία διάθεση αλλά συντίθεται στις γραμμές, τα χρώματα, τις αντιθέσεις και τα σχήματα
- Γραφική παρτιτούρα: Σημείωση του ήχου όχι μόνο με μουσικά σύμβολα αλλά και με σχήματα, γραφήματα, χρώματα, εικόνες κτλ
- Δημιουργία ομάδων, επιλογή από πίνακες του Miro, χρήση τους ως γραφικές παρτιτούρες
- πειραματισμός
Μάθημα 7ο και 8ο
Υπερρεαλισμός-Σουρεαλισμός: κάτι πιο πραγματικό από την ίδια την πραγματικότητα! Απελευθέρωση της φαντασίας. Το παράδειγμα του Magritte και του Daliπαρακολούθηση του βραβευμένου video της Shih-Ting Hung, Viola: The Traveling Rooms of a Little Giant, πειραματισμός για τη αυτοσχέδια σύνθεση soundtrack
Mάθημα 9ο και 10ο
Performance-event-happening: Ανοίγουν τα όρια των τεχνών. Οι καλλιτέχνες προσπαθούν να μικρύνουν την απόσταση ανάμεσα στο δημιουργό και το κοινό, να αλληλεπιδράσουν με τους θεατές και να τους κάνουν μέρος του γεγονότος. Να παίξουν με το απρόβλεπτο, να κάνουν την αντίδραση του θεατή έργο τέχνης.
flash mob : αιφνίδια καλλιτεχνική δράση σε δημόσιο χώρο.
- βλέπουμε βίντεο από flash mob
- ακούμε την μίξη τραγουδιών που φτιάξαμε με τον κο. Λάζαρο με την τεχνική βοήθεια του Ανδρέα
- χορεύουμε ελεύθερα πάνω στη μουσική
Όσα ακόμη μαθήματα χωράνε στο σχολική ωρολόγιο πρόγραμμα για πρόβες!
Παρατηρήσεις:
Επειδή στο σχολείο δεν έχουμε καλό ηχοσύστημα και επειδή δεν μπορούσαμε να κάνουμε πρόβα με το ηχοσύστημα που είχαμε για να το έχουμε τσεκάρει, καθώς θέλαμε να είναι μία δράση αιφνίδια, τα περισσότερα τραγούδια δεν ακούστηκαν ποτέ, ωστόσο τα παιδιά χόρεψαν. Οι χορογραφίες ήταν αποτέλεσμα μίας εξαιρετικής συνεργασίας μία μαθήτρια της Στ τάξης.Ήταν μία απολαυστική εμπειρία για τα παιδιά όπως την περιέγραψαν στο τέλος της
Επίσης ήταν εντυπωσιακό ότι δεν είχαν πει κάτι γι αυτό σε κανέναν!!!
https://www.slideshare.net/paraskeviTektonidou/ss-76904450
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου