Μάντεψε ποιος έγραψε τι!
Το τετράδιο εργασιών της Ε' τάξης
ξεκινά με ένα ερωτηματολόγιο αναγνωριστικό για τα μουσικά γούστα των παιδιών,
τις μουσικές τους εμπειρίες αλλά και τις μουσικές τους..........επιθυμίες!
Θεωρώ ότι έτσι και αλλιώς ένα ερωτηματολόγιο στην αρχή μίας σχολικής χρονιάς
είναι εξαιρετική κίνηση για όλες τις τάξεις -που ξέρουν ήδη να γράφουν-
ιδιαίτερα με τα παιδιά εκείνα που συναντάμε για πρώτη φορά. Είναι ένας ταχύς
τρόπος γνωριμίας εστιασμένος στο αντικείμενο του μαθήματος.
Ξεκινώ πάντα εξηγώντας τις ερωτήσεις.
Ιδιαίτερα τις έννοιες της μουσικής
παράστασης και της μουσικής εμπειρίας.
Έπειτα κάνω μία επικαιροποίηση στην ερώτηση «γιατί θα διάλεγες έναν ψηφιακό δίσκο
(σιντί-CD)» αντικαθιστώντας την με την ερώτηση «γιατί
θα διάλεγες να ακούσεις ένα τραγούδι/μία μουσική στο youtube ή
να το αποκτήσεις σε mp3». Ακόμη, αλλάζω την τελευταία
ερώτηση: «Αν είχες τη δυνανότητα να γίνεις γνωστός μουσικός, με ποιόν θα ήθελες
να μοιάζεις και γιατί;» με την ερώτηση «αν θα ήθελες να γνωρίσεις έναν/μία
γνωστ@ μουσικό με ποιόν θα ήθελες να συναντηθείς;».
Έπειτα δίνω χρόνο στα παιδιά. Να σημειώσω ότι αυτά
τα λίγα λεπτά είναι μία εξαιρετικά σπάνια στιγμή ησυχίας στο μάθημα της
μουσικής!
Όταν τελειώσουν όλοι μαζεύω τα τετράδια
εργασιών. Τα ανακατεύουμε και τα διαβάζουμε δυνατά και ανώνυμα. Τα παιδιά πρέπει
να μαντέψουν ποι@ έγραψε τι! Αρχικά έδινα τα τετράδια μπερδεμένα και έπρεπε
καθένας να βρει τον αποδέκτη του τετραδίου. Ο πρώτος τρόπος όμως είναι αφενός
πιο διασκεδαστικός και αφετέρου λειτουργεί περισσότερο συνδετικά για την ομάδα
-ή τουλάχιστον αυτό έχω παρατηρήσει μέχρι στιγμής.
Ακριβώς έτσι γίνεται. Δοκιμασμένο σε όλα τα τμήματα. Πολλές φορές ζητούν παράταση του παιχνιδιού και στο μάθημα της επόμενης βδομάδας.
ΑπάντησηΔιαγραφή