Ηχοιστορία

Ηλικία

10-99

Υλικά

Φωνή, ιστορία, μουσικά όργανα, ηχητικά αντικείμενα, συσκευή εγγραφής ήχου

Χρόνος

5 διδακτικές ώρες ή λιγότερες ανάλογα με την εξοικείωση των παιδιών με τα στάδια της διαδικασίας


Περιγραφή της τεχνικής και της διαδικασίας

1η Διδακτική ώρα
Συζητάμε για το ραδιοφωνικό θέατρο και την αφήγηση ιστοριών. Ακούμε ένα παραμύθι από τη Λιλιπούπολη ή μία αφήγηση από την Μυθολογία του Σαββόπουλου. Συζητάμε για τον τρόπο με τον οποίο απεικονίζονται τα σημεία της ιστορίας.

2η Διδακτική ώρα
Επιλέγουμε μία ιστορία, την διαβάζουμε όλοι μαζί. Συζητάμε για συζητάμε το «τοπίο» της και το ηχοτοπίο της.

3η Διδακτική ώρα
Συζητάμε για τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να απεικονίσουμε ηχητικά τα στοιχεία της ιστορίας. Για παράδειγμα:* να «εκμεταλευτούμε» τις ιδιότητες των ηχοχρώματων για μία διάθεση ή μία εικόνα, όπως έγινε εδώ επιλογή της καλίμπα για τον ήχο της λίμνης

  • να φτιάξουμε ένα μοτίβο για να περιγράψουμε μία εικόνα, όπως για παράδειγμα τα μοτίβα που απεικονίζουν το δέντρο στην ιστορία
  • να μιμηθούμε έναν ήχο όπως εκείνον της καταιγίδας
  • να χρησιμοποιήσουμε ρεαλιστικά τον ήχο, όπως εδώ τον ήχο των βημάτων
  • να μοιράσουμε ρόλους στην αφήγηση ώστε να είναι διακριτοί οι χαρακτήρες
  • να δώσουμε έναν ρυθμό στην αφήγηση παρεμβάλλοντας ρυθμικά σχήματα, όπως το σημείο όπου χτυπούν τα χειροτύμπανα

Σε αυτή τη διαδικασία πάντα προκύπτουν ιδέες από τα ίδια τα παιδιά. Τις ακούμε προσεκτικά και τις συζητάμε. πειρατιζόμαστε όλο μαζί.

4η διδακτική ώρα
Χωρίζουμε το κείμενα σε μέρη και τα παιδιά σε ομάδες. Αναλαμβάνει κάθε ομάδα να επεξεργαστεί ένα τμήμα της ιστορίας. τους ζητάμε να κρατήσουν σημειώσεις πάνω στο κείμενο. Κάθε ομάδα παρουσιάζει αυτό που έκανε. Συζητάμε τις ιδέες όλοι μαζί, κρατάμε αυτές που μας αρέσουν περισσότερο.

5η Διδακτική ώρα
Ενώνουμε τα κομμάτια της ιστορίας, δοκιμάζουμε τις ιδέες μας σε μία συνεχόμενη αφήγηση. ηχογραφούμε.
Αν υπάρχει χρόνος διαθέτουμε και άλλες ώρες για να επιλέξουμε τις εικόνες για το βίντεο. Στο συγκεκριμένο σχολείο δεν υπήρχε η δυνατότητα χρόνου οπότε το έκανα μόνη μου. Κάποιες φορές ωστόσο υπάρχουν παιδιά που είναι εξοικειωμένα με προγράμματα όπως το movie maker. Στην περίπτωση αυτή τους ζητάμε να φτιάξουν ένα σε ώρες εκτός σχολείου.

Σκοπός δραστηριότητας

  • να εξοικειωθούν με την μουσικότητα ενός κειμένου, Να αρχίσουν να ακούν διαφορετικά με ευαισθησία και προσοχή.
  • να εξοικειωθούν με την πρακτική της συνεργασίας
  • να πειραματιστούν με τον ήχο
  • να τολμήσουν να παρουσιάσουν τη δουλειά τους ο ένας στον άλλο και να μπουν σε διαδικασία είτε να την αλλάξουν είτε να υποστηρίξουν τις επιλογές τους.
  • να έχουν την εμπειρία της δημιουργικότητας και αυτή η δημιουργικότητα να είναι ανταποδοτική και…χειροπιαστή
  • να φτιάξουν μουσική
  • να χρησιμοποιήσουν μουσικά όργανα με μη συμβατικό τρόπο
  • να περάσουν καλά


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Χάρτης ακρόασης

Παίζουμε με τις λέξεις, τις έννοιες και το ρυθμό!

Μάντεψε ποιος έγραψε τι!