Mickey mousing και ενεργητική μουσική ακρόαση Ι Camille Saent Saens Cucoo



Το mickey mousing, που αφορά τον συγχρονισμό κίνησης και μουσικής με όρους αφήγησης, είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για το μάθημα της μουσικής ιδιαίτερα σε σχολεία που δεν έχουν καθόλου μουσικά όργανα. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα καλό κασετόφωνο με μία σχετική ένταση και κάποιος χώρος για να κινηθούν μέσα στην τάξη.

Ένα μάθημα για την Α' τάξη





Μουσικό έργο ο Κούκος του Saint Saens

Αρχικά τραγουδάμε με τα παιδιά το διάστημα Σολ-μι
και το τραγούδι ο Κούκος

Στη συνέχεια ακούμε το μουσικό έργο του Saent Saens. Αναζητάμε τον Κούκο μέσα στο μουσικό κομμάτι. Λέμε λίγα λόγια για το πιάνο και το κλαρινέτο. Έπειτα μετράμε πόσες φορές ακούγεται ο κούκος. Φτιάχνουμε ένα μικρό φανταστικό περιβάλλον. Το πιάνο που πλαισιώνει το μοτίβο του κούκου είναι ένα πολύ όμορφο δάσος με μεγάλα δέντρα, λουλούδια. πυγολαμπίδες, ζώα και μανιτάρια . Είναι νύχτα, κρατάμε ένα φαναράκι και τριγυρίζουμε στο δάσος. Παρατηρούμε όλα αυτά τα όμορφα καινούρια πράγματα. Κάθε φορά που ακούμε τον κούκο σταματάμε κάνοντας μία χειρονομία. Είτε δείχνουμε προς μία κατεύθυνση, είτε βάζουμε το χέρι μας στο αυτί για να ακούσουμε καλύτερα, είτε βάζουμε το χέρι στο μέτωπο αναζητώντας τη θέση του πουλιού -είτε διαλέγουμε κάτι άλλο από το τεράστιο πυθάρι της φαντασίας........

Ζητάμε από τα παιδιά να δουν με τα φανταστικά τους μάτια αυτό το περιβάλλον.
Ακόμη τους λέμε ότι  αυτό το δάσος έχει πολύ παχύ χορτάρι και τα βήματα μας δεν ακούγονται. Όταν περπατώντας στο δάσος συναντάμε κάποιον φίλο μας ή κάποια φίλης μας τους χαμογελάμε ή του κλείνουμε το μάτι.

Χωριζόμαστε σε δύο ή τρεις ομάδες ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών της τάξης ή το μέγεθος της σχολικής αίθουσας.

Η μία ομάδα κινείται ενώ η άλλη παρακολουθεί. Συμφωνούμε τι θα κάνει η κάθε ομάδα.

H ακρόαση του Κούκου μπορεί να γίνει με όρους mickey mousing και στις μεγαλύτερες τάξεις. Οι απαιτήσεις εκεί αφορούν την κατανόηση της έννοιας του μοτίβου και των μελωδικών φτάσεων τόσο για τα μέρη το πιάνου όσο φυσικά και για το μοτίβο του κούκου στο οποίο ζητώ από τα παιδιά να έχουν μία ακρίβεια. Ένα πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι ήταν εκείνο στο οποίο τους ζήτησα στο μοτίβο του κούκου να ακουμπήσουν τις παλάμες τους με δύο κινήσεις χέρι χέρι πάνω σε κάποιο συμμαθητή ή συμμαθήτρια τους.



Κλείνοντας:
Τα οφέλη του είναι πολλά και η ανταπόκριση των παιδιών άμεση, ζωντανή και ενθουσιώδης.

  • ενθαρρύνει την συνδημιουργία
  • διαμορφώνει ενεργητικούς ακροατές
  • ευνοεί την δημιουργικότητα και την έκφραση
  • αντιμετωπίζει ζητήματα έκθεσης
  • πειραματίζεται με τους κοινωνικούς ρόλους
  • λειτουργεί συνεκτικά στη δυναμική της ομάδας
  • βοηθά τα παιδιά να πειραματιστούν με τα όρια και την υλικότητα του σώματός τους
  • εκπαιδεύει τα παιδιά στην ενεργητική παρατήρηση
  • είναι απολύτως διασκεδαστικό και απολαυστικό

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Χάρτης ακρόασης

Μάντεψε ποιος έγραψε τι!

Sleigh Ride Leroy Anderson